♥السلام عليکم♥ ,tak jawab dosa..da jwb dpt pahala..Ya Allah,Ampunilah semua dosa ibu Bapa saya,keluarga saya dan seluruh umat islam..Saya menaip bukan untuk mencetus kontroversi,meluah bukan utk mencari publisiti,menulis bkn utk mendapat simpati..tapi sekadar pengajaran dan teladan..Maaf jika anda terasa hati

Google Translate



17 Feb 2012

Perempuan Pun Patut Kena Sebat Juga??!!

♥السلام عليکم♥


Salam Jumaat!


Wow..kenapa tajuk macam tu?ok2..relax2..menjelang bulan february,kita sedia maklum bahawa sesetengah orang islam di malaysia ni gedik2 nak sambut Valentine Day walau pun mereka tahu HARAM!Lagi2 yang ada couple tu..ish2.. kalau yang tak tahu halal haram tu pergi belajar balik kat sekolah yer..


Disebabkan celebrate hari Valentine Day la maka berlakunya maksiat.seterusnya pembuangan bayi bila tiada sesiapa yang mahu bertanggungjawab..


Kesian sungguh bayi yang tidak berdosa itu!Pendapat peribadi saya la..perempuan yang membuang bayi & ditangkap berkhalwat patut disebat sahaja..jika didenda atau dipenjara..mereka tidak akan serik & insaf..Dalam islam ada menyebut hukum Hudud dimana 100 SEBATAN dikenakan bagi penzina..


“Perempuan yang berzina dan lelaki yang berzina hendaklah kamu dera masing-masing dengan 100 rotan dan janganlah kamu berasa kasihan belas terhadap keduanya dalam melaksanakan perintah Allah jika kamu beriman kepada Allah dan pada hari kemudian.Hendaklah hadir ketika dijatuhkan hukumun terhadap mereka sekumpulan dikalangan orang-orang yang beriman” (An-Nur:2, al Quranul Karim)



Ibnul Qayyim ketika mengulas tentang hukuman bagi penzina, berkata: “Allah telah mengkhususkan hadd (hukuman) bagi pelaku zina dengan tiga kekhususan iaitu:
Pertama, hukuman mati secara hina (rejam) bagi pezina kemudian diringankan (bagi yang belum nikah) dengan dua jenis hukuman, hukuman fizikal yakni dirotan seratus kali dan hukuman mental dengan diasingkan selama satu tahun.
Kedua, Allah secara khusus menyebutkan larangan merasa kasihan terhadap penzina. Umumnya sifat kasihan adalah diharuskankan bahkan Allah itu Maha Pengasih namun rasa kasihan ini tidak boleh sehingga menghalang dari menjalankan syariat Allah. Hal ini ditekankan kerana orang biasanya lebih kasihan kepada penzina daripada pencuri, perompak, pemabuk dan sebagainya. Di samping itu penzinaan boleh dilakukan oleh siapa sahaja termasuk orang kelas atasan yang mempunyai kedudukan tinggi yang menyebabkan orang yang menjalankan hukuman merasa enggan dan kasihan untuk menjalankan hukuman.
Ketiga, Allah memerintahkan agar pelaksanaan hukuman zina disaksikan oleh orang-orang mukmin dengan maksud menjadi pengajaran dan memberikan kesan positif bagi kebaikan umat.



Selalunya yang kita dengar dan lihat..lelaki sahaja akan disebat jika didapati bersalah kerana merogol budak bawah umur..apa kata lepas ni,pasangan yang sama2 rela berzina & membuang bayi dikenakan hukuman sebat pulak..mesti lepas ni mereka serik..kalau nasihat,kaunseling,kelas sesi bimbingan agama pun tak jalan jugak..sebat jela mereka2 ni..hehehe


Kesan Berzina..



1- Dalam zina terkumpul bermacam-macam dosa dan keburukan yakni berkurangnya agama si penzina, hilangnya sikap wara’ (menjaga diri dari dosa), buruk keperibadian dan hilangnya rasa cemburu.
2- Zina membunuh rasa malu, padahal dalam Islam malu merupakan suatu hal yang amat diambil berat dan perhiasan yang sangat indah khasnya bagi wanita.
3- Menjadikan wajah pelakunya muram dan gelap.
4- Membuat hati menjadi gelap dan mematikan sinarnya.
5- Menjadikan pelakunya selalu dalam kemiskinan atau merasa demikian sehingga tidak pernah merasa cukup dengan apa yang diterimanya.
6- Akan menghilangkan kehormatan pelakunya dan jatuh martabatnya baik di hadapan Allah mahupun sesama manusia.
7- Allah akan mencampakkan sifat liar di hati penzina, sehingga pandangan matanya liar dan tidak terkawal.
8- Pezina akan dipandang oleh manusia dengan pandangan mual dan tidak percaya.
9- Zina mengeluarkan bau busuk yang mampu dihidu oleh orang-orang yang memiliki ‘qalbun salim’ (hati yang bersih) melalui mulut atau badannya.
10- Kesempitan hati dan dada selalu meliputi para pezina. Apa yang ia dapati dalam kehidupan ini adalah sebalik dari apa yang diingininya. Ini adalah kerana, orang yang mencari kenikmatan hidup dengan cara bermaksiat kepada Allah maka Allah akan memberikan yang sebaliknya dari apa yang dia inginkan, dan Allah tidak menjadikan maksiat sebagai jalan untuk mendapatkan kebaikan dan kebahagiaan.
11- Penzina telah mengharamkan dirinya untuk mendapat bidadari yang jelita di syurga kelak.
12- Perzinaan menyeret kepada terputusnya hubungan silaturrahim, derhaka kepada orang tua, pekerjaan haram, berbuat zalim, serta menyia-nyiakan keluarga dan keturunan. Bahkan boleh membawa kepada pertumpahan darah dan sihir serta dosa-dosa besar yang lain. Zina biasanya berkait dengan dosa dan maksiat yang lain sebelum atau bila berlakunya dan selepas itu biasanya akan melahirkan kemaksiatan yang lain pula.
13- Zina menghilangkan harga diri pelakunya dan merosakkan masa depannya di samping meninggalkan aib yang berpanjangan bukan sahaja kepada pelakunya malah kepada seluruh keluarganya.
14- Aib yang dicontengkan kepada pelaku zina lebih membekas dan mendalam daripada asakan akidah kafir, misalnya, kerana orang kafir yang memeluk Islam selesailah persoalannya, namun dosa zina akan benar-benar membekas dalam jiwa kerana walaupun akhirnya pelaku zina itu bertaubat dan membersihkan diri dia akan masih merasa berbeza dengan orang yang tidak pernah melakukannya.
15- Jika wanita yang berzina hamil dan untuk menutupi aibnya ia mengugurkan kandungannya itu maka dia telah berzina dan juga telah membunuh jiwa yang tidak berdosa . Jika dia ialah seorang wanita yang telah bersuami dan melakukan kecurangan sehingga hamil dan membiarkan anak itu lahir maka dia telah memasukkan orang asing dalam keluarganya dan keluarga suaminya sehingga anak itu mendapat hak warisan mereka tanpa disedari siapa dia sebenarnya. Amat mengerikan, naudzubillah min dzalik.
16- Perzinaan akan melahirkan generasi individu-individu yang tidak ada asal keturunan (nasab). Di mata masyarakat mereka tidak memiliki status sosial yang jelas.
17- Pezina laki-laki bererti telah menodai kesucian dan kehormatan wanita.
18- Zina dapat menyemai permusuhan dan menyalakan api dendam antara keluarga wanita dengan lelaki yang telah berzina dengannya.
19- Perzinaan sangat mempengaruhi jiwa kaum keluarganya di mana mereka akan merasa jatuh martabat di mata masyarakat, sehingga kadang-kadang menyebabkan mereka tidak berani untuk mengangkat muka di hadapan orang lain.
20- Perzinaan menyebabkan menularnya penyakit-penyakit berbahaya seperti aids, siphilis, dan gonorhea atau kencing bernanah.
21- Perzinaan menjadikan sebab hancurnya suatu masyarakat yakni mereka semua akan dimusnahkan oleh Allah akibat dosa zina yang tersebar dan yang dilakukan secara terang-terangan.

3 Feb 2012

Budak Kecil Dengan Aksi Melampau?!

♥السلام عليکم♥

Holla!


Huhu..panas betul tajuk tu seperti panasnya hati melihat kelakuan budak-budak zaman sekarang..tak kira la daripada budak kecil,remaja mahu pun orang dewasa..inilah jadinya bila kurang pegangan agama,kurang pengawasan daripada ibu bapa,teknologi yang berkembang pesat..Maka terjadilah gelagat budak-budak kecil yang terlebih advance daripada orang dewasa..


Nak Salahkan budak-budak kecil?Apa yang mereka tahu..mereka pun tak faham dengan apa yang mereka lakukan..mereka hanya tahu meniru sahaja perbuatan yang orang dewasa buat..Mereka tidak tahu sama ada perkara itu salah atau tidak..Seharusnya,Ibu bapa lah yang patut alert akan perkembangan anak-anak mereka..


Tengok tu,kecil-kecil dah hisap rokok..macam mana anak kecil tak meniru kalau Ayah,abang,atuk dan sedara mara lelaki merokok di hadapan mereka..cubalah tunjuk teladan yang baik sikit di hadapan mereka..


Kisah macam ni bukan sahaja berlaku di luar negara..Di Malaysia pun dah ada..Kawan baik saya yang mempunyai adik lelaki pun mengaku pada kami semasa kecil dulu dia pun ada juga terpengaruh dengan aksi tak senonoh 18SX akibat pengaruh TV & rakan sebaya..pada masa itu dia baru berusia 7 tahun,dia sendiri pun tidak tahu apa yg dia lakukan..bila dia dah besar,dia teringat apa yang pernah dia lakukan sewaktu kecil dahulu..barulah dia faham perkara itu adalah salah..

Moral Of The Story : Sekat anak daripada menonton aksi 18sx bersama keluarga, walaupun aksi itu hanya sekadar kissing sahaja..kerana daripada aksi ringan-ringan macam itulah mereka akan mempunyai kecenderungan untuk mengetahui & melakukannya untuk suka-suka..Selain itu,terangkan kepada anak kecil tentang perbuatan yang salah & cara untuk mengetahui jika dia di ganggu dengan gangguan seksual..

P/s : Masa saya sekolah cina dulu,baru standard 4,cikgu dah ajar cara mengetahui diri di ganggu dengan gangguan seksual..hanya menggunakan patung sahaja cikgu cina terangkan..kami dah faham..cikgu siap berpesan lagi,kalau ada yang meraba atau menarik tubuh kita,tendang "Anu" dia,lari sekuat hati sambil menjerit meminta tolong!Tapi sekolah melayu baru nak buat pasal pendidikan seks sekitar tahun 2008..(dah lupa tahun berapa)..

2 Feb 2012

Request & Download Lagu Di Blog Ini!

 ♥السلام عليکم♥

Holla!

Hai semua..mesti korang pernah bukak 4shared & bearshare tapi lagu yang korang nak download tak ada lagi kat situ kan?tak pe..jangan hampa ok..Kali ini liana akan bukak request kepada sesiapa je yang nak download lagu tapi bila cari-cari lagu tu tak ada..korang boleh request lagu apa sahaja di sini..melayu,english..apa-apa genre lagu..Liana akan usahakan untuk korang semua..janji korang boleh download..

kali ini liana nak share lagu untuk korang download..Pernah tengok cerita Vanila Coklat tak?Ala..yang kat TV3 tu..Mesti korang suka dengar lagu OST drama tu kan?Jom download lagu OST Vanila COklat!

OST Vanila Coklat
1)6ixth Sense Ft Saujana - Penerang Hati
Click ni---> 6ixth_sense_ft_saujana_penerang_hati_ost vanila coklat.mp3
2)Spider - Tapi bagaimana
OST Vanila Coklat-spider_tapi_bagaimana.mp3
3)Astrid - Tentang Rasa
ost_vanilla_coklat_tentang_rasa_by_astrid.mp3
4)Geisha - Kenangan Hidupku
vanilla_coklat_ost_geisha_kenangan_hidupku.mp3
5)Geisha - Cukup Tak Lagi
cukup_tak_lagi_geisha_vanilla_coklat_ost_youtube.mp3
6)GX4 - KErana Kasihmu
gx4_kerana_kasihmu_lirik_ost_vanilla_coklat.mp3
7)Geisha - Cinta Dan Benci
geisha_cinta_dan_benci.mp3

OST Tentang Dhia - Di Atas Satu Cinta
OST Tentang Dhia-Di ata Satu Cinta-Indah Dewi PErtiwi

Request Song:
Bisakah - Siti Nurhaliza ----> siti_nurhaliza_bisakah.mp3
Chorus lagu bisakah untuk dijadikan ringtone MP3 ------> Bisakah (chorus)-Siti nurhaliza.mp3
Untukmu - Ila Damia ft Joe Flizzow ---------> joe_flizzow_featuring_ila_damiaa_untukmu.mp3
Korean Drama

Sign OST - You by Choi Su Jin -------> choi_su_jin_sign_ost_part_3_you.mp3
Sign OST - Because you (Whale) ---------> because_you_sign_ost_whale_mp3.mp3


Sekian Sahaja Untuk Hari Ini..=)

P/S : Jangan Malu-malu nak request lagu..just leave your comment below with Title of the song and Artist..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...